Time after time(一次又一次)
singer: Cyndi Lauper

Lying in my bed I hear the clock tick
躺在床上,聽著時鐘的滴答聲
And think of you
心裡想念著你
Caught up in circles confusion
困在周而復始的紛亂裡
Is nothing new
早已習以為常
Flashback--warm nights
回想那些溫暖的夜
Almost left behind suitcases of memories
幾乎已拋在記憶的行李箱後
(time after)

Sometimes you picture me
有時你為我畫像
I'm walking too far ahead
我走得太遠了
You're calling to me
你呼喚我
I can't hear what you've said
我卻聽不見你在說什麼
Then you say--go slow, I fall behind
後來你說──慢一點,我跟不上
The second hand unwinds
時針並未倒轉

If you're lost, you can look and you will find me
如果你迷路了,四處看看就可以找到我
Time after time
一次又一次
If you fall, I will catch you
如果你跌倒了,我會抓住你
I'll be waiting time after time
我會一次又一次地等你

After my picture fades
當我的畫像接近尾聲
And darkness has turned to gray
黑夜逐漸露出魚肚白
Watching through windows
望著窗外
You're wondering if I'm OK
你想著我是否安好?
Secrets stolen from deep inside
秘密從內心深處被偷走
The drum beats out of time
鼓聲已跟不上節奏



2008/2/20
‧568,要請飲料了/~\
‧今天又去夾,戰利品2枚。傻大姐運氣超好,是1對。
‧早上又看見久違的面孔,背影一樣瀟灑。
‧下午的問候與問題,感覺有點不同。
‧雖然我的心裡一直想著:sorry...

arrow
arrow
    全站熱搜

    水精靈 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()